فكري كه رشد كسب‌وكار من را تضمين مي‌كند

آكادمي كسب و كار اينترنتي مهراز

یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۰۳

فكري كه رشد كسب‌وكار من را تضمين مي‌كند

۱۳ بازديد

چرا استفاده از خدمات يك بيزينس كوچ و يادگيرى مهارت‌هاي كوچينگ براى يك مدير الزامى است؟

چالشى جديد در كار ايجادشده بود. مدير ارشد از من خواست كه به‌عنوان مدير اين بخش راه‌حلي پيدا كنم كه رشد كسب‌وكار را به‌دنبال داشته باشد!
من هم داشتم سعى مي‌كردم فكر كنم، هر بار كه نزديك به جمع‌آوري افكارم مي‌شدم يك نفر سؤالى جديد مي‌پرسيد!
جواب مي‌دادم و دوباره با بازي با خودكار تو دستم سعى مي‌كردم فكر كنم، دوباره فرد ديگِ و سؤالي ديگِ، مي‌گفتم بگزاريد تمركز كنم اين‌طوري نمي‌تونم فكر كنم.]

آموزش كسب و كار در همدان
دوباره خودكار رو مي‌چرخاندم و چشمانم رو فشار مي‌دادم تا بتونم درست فكرم رو متمركز كنم، همين موقع بود كه حس كردم، بله سكوت، اين همان چيزيِ است كه نياز دارم والان ديگر مي‌توانم فكر كنم و با صداى گريه پسرم از خواب بيدار شدم …
درست شنيديد از خواب بيدار شدم. احتمال مي‌دهم الآن به اين داستان مي‌خنديد و شايد در نگاه اول خنده‌دار هم هست. در كنارش از شما دعوت مي‌كنم از زاويه جديدي به اين روايت نگاه كنيد.

به من وقت بده تا فكر كنم!

چند بار در كسب‌وكارتان اين چالش پيش‌آمده كه نه در بيدارى و نه در خواب، مجال فكر كردن نداريد چون هرلحظه يك چالش جديد پيش مي‌آيد و درنهايت فقط شروع مي‌كنيم به اقدام، چون نتوانستيم فكر كنيم يا فكر كردن و تمركز كردن سخت شده و حتى نمي‌دانستيم بايد به چه موضوعي فكر كنيم؟!
شايد هم ناخودآگاه از فكر كردن فرار كرديم يا به مدير، همكار يا دوستمان مراجعه كرديم و قبل از اينكه اجازه و كمك به فكر كردن بگيريم، توده‌اى از افكار و راه‌حل‌هاي شخصى تجويزشده كه با اكراه قبول كرديم يا گفتيم كه قبول داريم ولى هيچ‌وقت اجرا نكرديم.
زندگى پر از اين‌چنين لحظاتي است، هر چه مسئوليت ما در سازمان بالاتر باشد لحظاتى كه دائماً در جلسه هستيم و در حال پاسخ دادن به سؤالات بيشتر است و زمان براي تمركز و تفكر محدودتر.

مشاوره كسب و كار در همدان

چه‌كار مي‌كنيم كه به خودمان فرصت فكر كردن و يا تأمل كردن بديم؟! چطور سريع‌تر فكر كنيم؟!

فكر مثل فرزند ماست، وقتى براى خودمان هست ما بيشتر عاشقشيم و برايش هر كارى مي‌كنيم و اگر زمان براى فكر كردن نداشته باشيم با همان فكرهاى قديم جلو مي‌رويم و پذيرش ايده و فكرهاى جديد هم برايمان جذاب نيست. اگر هم جذاب است به دليلى كه برايمان شفاف نيست، انجام نمي‌دهيم.
به اين دليل است كه ما به‌عنوان رهبر، براى رشد كسب‌وكار نياز به ابزارى جديد براى رهبرى مؤثرتر داريم كه بتوانيم فرايند فكر كردن را تسهيل كنيم.

طراحي سايت در همدان

بيزينس كوچينگ و رشد كسب‌وكار

يكى از ابزارهايي رشد كسب‌وكار را به‌دنبال دارد و امروزه در سازمان‌هاي پيشرو بسيار رواج يافته بيزينس كوچينگ است. به‌جاي تعويق انداختن و تكرار شيوه‌اى كه مي‌توانست با تغيير و استفاده از تجربه‌هاى قبل با سرعت و كيفيتى بسيار بيشتر به نتيجه برسد، آموزش اين مهارت براى ما به‌عنوان مدير (و استفاده از آن براى رهبرى مؤثرتر) و همچنين كار با يك بيزينس كوچ براى تسهيل فرايند فكر كردن مي‌تواند مفيد باشد.
بيزينس كوچ داراى ابزارهاى متفاوتى براى كمك به شماست ابزارهايي كه همسو با رشد كسب‌وكار شما هستن. مثل سؤال پرسيدن. سؤال قدرتمند، گوش دادن فعال، بازخورد بي‌طرفانه و ابزارهاى ديگر كه در فرايند كوچينگ استفاده مي‌كند.
در اينجا مثال‌هايي داريم كه نشان مي‌دهد يك كوچ يا يك مدير كه مسلط به مهارت‌هاي كوچينگ است (مدير در نقش كوچ) چگونه مي‌تواند كارمند خود را تحريك به فكر كردن نمايد؟

بيزينس كوچينگ

كارمند: من واقعاً نمي‌دانم چطورى در اين موقعيت، فروش خودمان رو بالا ببرم
هر كوچ مي‌تواند در اين شرايط با توجه به نقاط قوت و روش خاص خودش سؤالى متفاوت مانند اين‌ها بپرسد:
مدير در نقش كوچ: من چطور مي‌توانم در اين قضيه كمكت كنم؟!
وقتى مي‌گويي نميدانم چجورى، آيا بخش خاصى از پروژه ذهنت را درگير كرده؟
در كدام بخش به كمك من نياز دارى؟!
چند وقت است كه اين قضيه ذهنت را درگير كرده؟!
سؤال‌هايي مانند اين، كارمند را وارد يك مكالمه مي‌كند و فضايى را براى فكر كردن ايجاد مي‌كند كه بتواند جنبه‌هاى متفاوت موضوع را بررسى كند.
نقطه مقابل اين رويكرد اين است كه مدير بلافاصله بعد از شنيدن جمله اول، وارد صحبت‌هايى مثل اين‌ها بشود:

تو مي‌داني كه اين براى ما خيلى مهم هست
بايد هر كاري بكنى
به نظر من برو و اين كار رو انجام بده
به نظر من ما بايد بيشتر تمركز كنيم و بيشتر زمان بزاريم
در اين نوع مكالمات كارمند تنها شنونده ايده ما است و حتى در شرايطى با يك ذهن خاموش، تنها منتظر است كه به او بگوييم كه چه‌كارى را انجام دهد.
شايد هم دلسرد شود و رها كند. درصورتي‌كه در حالت اول، نگاه مدير اين‌گونه بوده كه تو مي‌توانى، من نيز در كنارت هستم چه كمكى از من مي‌خواهي؟!
اين كمك گاهى تنها يك گوش شنوا براى فكر كردن بلندبلند و جمع‌بندى ذهن به كمك مدير خود هست.
براى اينكه بيشتر در مورد اين ابزار بدانيد تشويقتان مي‌كنم با يك كوچ حرفه‌اى كاركنيد. (در مورد موضوعى كه شايد مدت‌هاست مي‌خواهيد در آن تغيير ايجاد كنيد و هنوز به نتيجه نرسيده‌ايد)همچنين به شما به‌عنوان مدير پيشنهاد مي‌كنم كه اين ابزار را براى رهبرى مؤثرتر و افزايش عملكرد تيم خود آموزش ببينيد.

 

سايت اصلي : آكادمي مهراز

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.