آيا وب‌سايت من نياز به سئو دارد؟

آكادمي كسب و كار اينترنتي مهراز

شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳

آيا وب‌سايت من نياز به سئو دارد؟

۸ بازديد

آيا وب‌سايت من نياز به سئو دارد؟

در يك پاسخ كوتاه؛ بله. تمامي وب‌سايت‌ها نياز به سئو كردن دارند. اگر مي‌خواهيد در اينترنتت ديده شويد به سئو كردن احتياج داريد. بدون سئو كردن و گرفتن رتبه در گوگل، وب‌سايت شما‌ منزوي خواهد شد و هيچ‌وقت بازديدكنندگان زيادي نخواهد گرفت.

در ابتدا به تعريف كلمه ي سئو ( SEO)  مي پردازيم . كلمه SEO مخفف “بهينه‌سازي موتورهاي جستجو” است. شما اگر قصد استخدام يك متخصص سئو را داريد بايد در نظر داشته باشيد كه متخصص سئو مي‌تواند كمك بسيار زيادي را به بهبود وب‌سايت شما كمك كند درعين‌حال امكان دارد اين كار يك ريسك بزرگ براي وب‌سايت شما باشد و به اعتبار وب‌سايت شما لطمه وارد كند.بسياري از متخصصان سئو ويا شركت‌هاي فعال در زمينهٔ سئو و حتي مشاوران سئو خدمات مفيدي را براي وب‌سايت‌ها انجام مي‌دهند.

ازجمله:

• بازبيني محتوا و ساختار وب‌سايت‌ها

• ارائه راهكارهاي فني جهت توسعه وب‌سايت ازجمله در زمينه‌هاي ميزباني، تغيير آدرس‌ها، صفحات داراي خطا، استفاده از جاوا اسكريپت و غيره

• توليد و يا توسعه محتواي سايت

• مديريت كمپين‌هاي كسب‌وكار آنلاين

• تحليل كليدواژه‌ها

• آموزش SEO

• مشاوره تخصصي بر روي يك كسب‌وكار خاص و موقعيت جغرافيايي خاص

در نظر داشته باشيد كه صفحه نتايج گوگل شامل نتايج جستجوها و تبليغات گوگل مي‌باشد.

تبليغات در گوگل هيچ تأثيري بر قرار گرفتن وب‌سايت شما در نتايج گوگل ندارد و فقط به‌صورت تبليغ نمايش داده مي‌شود.

گوگل هرگز جهت قرار گرفتن در نتايج جستجو پولي را دريافت نخواهد كرد و قرار گرفتن در جايگاه نخست گوگل رايگان است.

سرويس‌هاي رايگان گوگل مانند سرچ كنسول، بلاگ وب مسترها و فروم تبادل‌نظر مي‌تواند به شما كمك كند تا وضعيت بهتري در نتايج جستجوي گوگل داشته باشيد.

بهترين زمان جهت استخدام متخصص سئو زماني است كه شما قصد داريد طراحي وب‌سايت خود را تغيير دهيد و يا اينكه وب‌سايت جديدي را بسازيد. در اين صورت شما و متخصص سئو مي‌توانيد مطمئن باشيد كه وب‌سايت شما از همان ابتدا با استانداردهاي سئو هماهنگ است. هرچند كه يك متخصص سئوي حرفه‌اي مي‌تواند سئوي خوبي را بر روي وب‌سايت‌هايي كه قبلاً فعال شده‌اند داشته باشد.

چند سوال مفيد كه مي‌توانيد هنگام مصاحبه از متخصص سئو بپرسيد:

۱- لطفاً نمونه كارهايي كه انجام داده‌ايد را معرفي كنيد و از تجربيات موفقتان براي ما بگوييد.

۲- آيا راهنماي وب مسترهاي كوكل را پيگيري مي‌كنيد.

۳- آيا سرويس تبليغ آنلايني را پيشنهاد مي‌دهيد و يا توصيه‌اي جهت بهبود كسب‌وكار آنلاين داريد؟

۴- انتظار داريد چه نتيجه را به‌دست آوريد؟ چقدر زمان نياز داريد؟ چگونه زمانبندي مي‌كنيد؟

۵- چه تجربه‌اي در زمينه كار ما داريد؟

۶- چه تجربه كاري در شهر ما داريد؟

۷- چه تجربه‌اي در زمينه سايتهاي بين المللي داريد؟

۸- مهم‌ترين تكنيك سئوي شما چيست؟

۹- چند وقت است كه در زمينه سئو فعاليت داريد؟

۱۰- چگونه با ما ارتباط برقرار مي‌كنيد؟ ما را در جريان تمام تغييرات و دلايل آنها مي‌گذاريد؟

درحالي‌كه متخضضان سئو مي‌توانند سرويس‌هاي ارزشمندي را ارائه دهند، برخي سئوكاران از روش‌هاي غيراخلاقي قصد دارند تا تغييراتي را در نتايج موتورهاي جستجو انجام دهند.

تلاش جهت شكستن قوانين گوگل باعث مي‌شود نتيجه منفي بر روي وب‌سايت شما داشته باشد و يا حتي وب‌سايت شما را از ليست نتايج گوگل حذف كند.

مواردي كه بايد به آنها توجه داشته باشيد:

يكي از موارد رايج كلاه‌برداري استفاده از روش سايه است كه با تغيير آدرس صفحه فرود، بازديدكنندگان را به دامنه ديگري هدايت مي‌كنند. معمولاً دامنه‌هايي كه به آنها تغيير مسير داده مي‌شوند در اختيار كلاه بردان است كه ادعا دارند بر روي سايت مشتري كار مي‌كنند. سئوكاران كلاه‌بردار ممكن است كه با اين روش دامنه‌هايي را كه مي‌توانند رقيب شما باشند را گسترش دهند.

روش غيرقانوني ديگر سئوكاران كلاه‌بردار، صفحه‌هاي Doorway است كه با كليدواژه‌ها بر روي بر روي يكي از صفحات مشتري بارگذاري مي‌شوند. سئوكار تعهد مي‌دهد كه اين صفحات با كليدواژه‌هاي مختلف مرتبط مي‌باشند كه اين مسئله اساساً اشتباه است زيرا هر صفحه كليدواژه‌هاي مربوط به خودش را دارد و نمي‌تواند كليدواژه‌هاي ديگري را داشته باشد.

مراقب ايميل‌هايي كه از طرف شركت‌ها و يا مشاوران سئو بدون هماهنگي براي شما ارسال مي‌شود باشيد.

به شكل عجيبي اسپم زير براي گوگل ارسال‌شده است:

“گوگل عزيز ما بعد از بازديد از وب‌سايت شما متوجه شديم كه شما در بيشتر موتورهاي جستجوي بزرگ و دايركتوري‌ها ليست نشده‌ايد…”

اين نوع ايميل‌ها همانند ايميل‌هايي نظير “يك شبه لاغر شويد” يا “قرص رژيمي” يا “كمك براي جابجايي سرمايه ديكتاتور سرنگون‌شده” و نظير اين‌ها بي‌ارزش هستند.

هيچ‌كس نمي‌تواند جايگاه اول گوگل را تضمين كند

از افراد و يا شركت‌هايي كه ادعا مي‌كنند با گوگل در ارتباط هستند و يا الويت جايگاه دارند، دوري كنيد هيچ اولويتي براي گوگل وجود ندارد درواقع تنها راهي كه مي‌توانيد سايت خود را در گوگل ثبت كنيد، استفاده از Add URL و يا ساخت يك سايت مپ است كه مي‌توانيد اين كار را بدون هيچ هزينه‌اي انجام دهيد.

مراقب شركت‌هايي كه به‌صورت محرمانه كار مي‌كنند و به شما هيچ اطلاعاتي در مورد عملكردشان نمي‌دهند، باشيد. اگر موردي مفهوم نبود بخواهيد كه براي شما توضيح دهند. اگر سئوكار از روش‌هاي غيرقانوني اقدام به بهينه‌سازي وب‌سايت شما بكند، ممكن است سايت شما از فهرست نتايج گوگل حذف شود. در اصل شما مسئول هرگونه تغييراتي هستيد كه شركت و يا فردي كه استخدام كرديد بر روي وب‌سايت شما انجام مي‌دهند. پس بهتر است در جريان چگونگي انجام كار باشيد.

هيچ‌وقت از سئوكار لينك نگيريد

كيفيت لينك‌ها بسيار اهميت دارند. اينكه تعداد زيادي سايت بي‌ارزش به شما لينك دهند تأثير زيادي بر روي سئوي سايت شما ندارد.

هوشمندانه انتخاب كنيد

زماني كه شما تصميم مي‌گيريد كه با يك متخصص سئو همكاري كنيد شايد لازم باشد تحقيقي را در اين زمينه داشته باشيد. گوگل بهترين مرجع براي تحقيق است. ممكن است در برخي سايت‌ها اخباري را در مورد كلاه‌برداري در زمينه سئو خوانده باشيد. گوگل شركت خاصي را معرفي نمي‌كند. اما شركت‌هايي هستند كه خود را سئوكار معرفي مي‌كنند و با استفاده از روش‌هاي غيرقانوني سعي دارند تا درآمد كسب كنند.

مطمئن شويد كه پول شما براي چه سرويسي هزينه مي‌شود.

درحالي‌كه گوگل هزينه‌اي را براي رتبه‌بندي نتايج نمي‌گيرد برخي از موتورهاي جستجو در ازاي دريافت مبالغي بابت تبليغات “پرداخت براي هر كليك” و يا “پرداخت براي نمايش در نتايج جستجو” اين نوع تبليغات را با نتايج جستجوي عادي تركيب مي‌كنند. برخي از سئوكاران به شما وعده مي‌دهند تا در رتبه‌هاي بالاي نتايج جستجو قرار بگيريد درصورتي‌كه وب‌سايت شما در قسمت تبليغات قرار خواهد گرفت. برخي از سئوكاران با اعلام مبالغ مختلف اينگونه به شما نشان مي‌دهند كه توانايي جابجايي نتايج را دارند اما در مورد گوگل اين روش جواب نمي‌دهد چون گوگل تبليغات را با برچسب از ساير نتايج جدا مي‌كند. پس شما بايد از سئوكار هزينه قرارگرفتن دائمي و موقت (تبليغ) را جداگانه بخواهيد.

سوءاستفاده‌هاي متداولي كه صاحبان وب‌سايت‌ها با آنها مواجه هستند چه چيزهايي هستند؟

چه چيزهاي ديگري هستند كه بايد به آنها توجه داشته باشيم؟

در مواجهه با سئوكاران كلاه‌بردار ممكن است با چند مورد مواجه شويد. البته ليست كاملي از اين موارد وجود ندارد و شما به‌محض اينكه احساس كرديد جايي از كار مشكل دارد از همكاري با آنها امتناع كنيد.

درصورتي‌كه يك سئوكار يكي از موارد زير را داشت با او همكاري نكنيد:

۱- دامنه‌هاي سياه داشته باشد.

۲- در صفحات Doorway مشتريان ديگر لينك قرار داده باشد.

۳- نتايج جستجو و تبليغات را هم ارزش بداند.

۴- تضمين كردن رتبه‌هاي بالاي موتورهاي جستجو

۵- داشتن نام‌هاي متعدد و غيرواقعي بودن مشخصات Who.is

۶- دريافت ترافيك از موتورهاي جستجوي جعلي و وب‌سايت بي‌ارزش

۷- دامنه‌هاي حذف شده در ليست گوگل داشته باشد و يا دامنه‌هايي كه اصلاً در گوگل فهرست نشده‌اند را داشته باشد.

طراحي وبسايت همدان
سئوي سايت همدان

سايت اصلي : آكادمي مهراز

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.