مزاياي سيستم سازي كسب و كار چيست؟

آكادمي كسب و كار اينترنتي مهراز

شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳

مزاياي سيستم سازي كسب و كار چيست؟

۷ بازديد

عدم اتكاي كسب و كار به اشخاص

سيستم سازي كسب و كار از طريق جايگزين كردن روال‌ها و فرآيندها با اشخاص، به كسب و كار ثبات بخشيده و از اين طريق سبب افزايش تمركز مديران بر توسعه‌ي قسمت‌هاي ديگر مي‌شود. كسب و كارهايي كه متكي به اشخاص يا كاركنان باشند، با هرگونه تغييري در نيروي انساني دچار مشكل مي‌شوند.

تثبيت دستاوردها

امروزه كسب و كارهايي كه به سيستم سازي پرداخته باشند، از شانس بيشتري براي حضور پايدار در بازارهاي رقابتي برخوردار هستند. اين شانس بيشتر به دليل سيستماتيك بودن كارها، تثبيت دستاوردهاي قبلي و رو به جلو بودن آن‌ها است. اين در حالي است كه در كسب و كارهاي فاقد سيستم ممكن است در هر مرحله از مسير، تمام دستاوردها از بين بروند و كسب و كار از هم فرو بپاشد.

كاهش خطاي انساني

يكي از مهم‌ترين علل طراحي سيستم‌هاي كسب و كار، كاهش خطاها و شفافيت بيشتر عملكردها است. در سيستم‌سازي كسب و كار نقش عوامل انساني به ميزان قابل ملاحظه‌اي كاهش مي‌يابد و در نتيجه احتمال وقوع خطاهاي انساني كمتر مي‌شود.

مديريت دانش

اين مقوله يكي از بخش‌هاي مهم هر كسب و كاري محسوب مي‌شود كه ممكن است با رفتن يك يا چند نفر از افرادي كه در شركت مسؤليتي به عهده دارند، دچار اختلال شود. سيستم سازي كسب و كار نوعي استقلال هويتي براي كسب و كار به وجود مي‌آورد به گونه‌اي كه با وجود افراد مختلف بتواند بدون هيچ‌گونه مشكلي به مسير خود ادامه دهد.

تسهيل مديريت اطلاعات

در كسب و كاري كه عمل سيستم سازي انجام گرفته است، دسترسي به اطلاعات توسط مديران و كارمندان به راحتي انجام مي‌گيرد و اين اطلاعات در هر مرحله قابل پيگيري و تجزيه و تحليل هستند.

افزايش تمركز مديران

بسياري از مديران فكر مي‌كنند كه بايد بيشتر كارها را خودشان انجام دهند، چون احتمالا كارمندانشان به اندازه آن‌ها توانايي انجام كارها را ندارند.

از طريق سيستم سازي كسب و كار، مديران مي‌توانند بيشتر كارهايي را كه تا قبل از آن خودشان مجبور بودند انجام دهند، به كارمندان واگذار كنند و خود به توسعه هرچه بيشتر كسب و كار بينديشند.

وجود سيستم در يك كسب و كار اعتماد به يك سري از استانداردها است كه زياد به اشخاص اتكايي ندارد.

برخي ديگر از منافع سيستم سازي كسب و كار

  • سرعت رشد كسب و كار شما به شدت افزايش مي يابد.
  •   تنش بين كاركنان از بين خواهد رفت چون همه چيز بر اساس سيستم پيش مي رود نه نظر شخصي افراد.
  • بهره وري و سرعت فعاليتها افزايش خواهد يافت چون موانع برداشته مي شوند.
  • فعاليتهاي كليدي با كيفيت بالايي به انجام خواهند رسيد.
  • كارمندان رشد خواهند كرد.
  • محيط كار براي كارمندان لذتبخش خواهد شد.
  • از ريخت و پاش هاي بيهوده و بي بهره جلوگيري به عمل خواهد آمد
  • جلسات و تصميم سازي ها بهتر و مديريت شده برگزار خواهد شد.

چه كساني به سيستم سازي كسب و كار نياز دارند؟

۱- كساني كه از وقفه‌هاي دائمي كارمندان در حين كار به ستوه آمده‌اند و مجبورند بخشي از تمركز ذهني خود را بر نظارت‌هاي سخت بر عملكرد كارمندان قرار دهند.

۲- كساني كه به حفظ و رشد مستمر كسب و كار خود فكر مي‌كنند و فقط دنبال آن نيستند كه خود تمام كارها را انجام دهند و مالكيت شخصي خود را در تمام فرآيندها اعمال كنند. اين افراد از طريق سيستم سازي كسب و كار از حداكثر توان كاركنان خود استفاده مي‌كنند.

۳- كساني كه ايده‌ها و برنامه‌هاي زيادي دارند و هميشه تصور كرده‌اند كه به دليل مشغله‌ي زياد و نبود زمان كافي هيچ‌گاه نمي‌توانند به همه‌ي آن‌ها برسند. سيستم سازي كسب و كار زمان و انرژي اين دسته از افراد را بهينه كرده و به آن‌ها فرصت رسيدگي به كارهاي ديگر را مي‌دهد.

۴- كساني كه چند كسب و كار دارند و مي‌خواهند همه‌ي آن‌ها را با هم مديريت كنند بدون آن كه خود را از نزديك درگير جزيي ترين كارها نمايند.

۵- كساني كه مي‌خواهند علاوه بر حفظ كسب و كار خود آن را به نسل‌هاي بعد نيز منتقل كنند و نيروهاي متخصص بپرورانند.


سيستم سازي كسب و كار در همدان

بيزينس كوچينگ در همدان

طراحي سايت در همدان

 

 

سايت اصلي : آكادمي مهراز

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.