كوچ سخنراني چيست؟

آكادمي كسب و كار اينترنتي مهراز

شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳

كوچ سخنراني چيست؟

۲ بازديد

سخنوري با همراهي يك كوچ فن بيان و سخنوري

كوچينگ سخنراني يكي از موثرترين شيوه ها براي بهبود مهارت ها در اين زمينه است. كوچينگ فن بيان نه فقط براي سخنرانان حرفه اي و مديران رده بالا، بلكه رهياري است براي هر شخصي كه ميخواهد بهترين خود را در ارتباطات روزمره شخصي و كاري، ارايه نمايد.

بخش گسترده اي از ارتباطات روزمره ما با ارتباطات كلامي همراه  است. طبق تحقيقات، به طور ميانگين، ۴۳ درصد از ارتباطات ما، صرف شنيدن و ۳۲ درصد صرف صحبت كردن مي‌شود، بنابراين ۷۵ درصد ارتباطات ما،‌ ارتباطات كلامي است.

با وجود اهميت فن بيان و خوب سخن گفتن در لحظه لحظه زندگي، در نظام آموزشي

كشور ما به اندازه كافي به آن توجه نشده است و زنگ انشا هم تنها از رو خواندن متن است. بنابراين تعجبي ندارد اگر مهارت هاي لازم را در اين زمينه نداشته باشيم و عادت هاي نادرست را نيز در گذر زمان، بدست آورده ايم. اين وضعيت نادرست، فرصتي كم نظير را هم ايجاد نموده است و آن اينكه، عده معدودي كه به دلايل مختلف، اين مهارت ها را كسب كرده اند، در بين ديگران ميدرخشند.

فن بيان چيست؟

برخي فن بيان را خوش مشربي و شيرين زباني ميدانند. برخي آن را ثمره پررويي يا برونگرايي افراد ميدانند.  برخي ميپندارند اشخاصي كه اطلاعات و آگاهي هاي بسيار قابل توجهي دارند، رشته كلام را به دست ميگيرند.

اما …

فن بيان يعني توانايي بكارگيري حداكثري مهارت ها و هوش كلامي با توجه به موقعيت،  براي ارايه بهترينمان.

۳ گام مهم در فرايند كوچينگ فن بيان و سخنوري

گام نخست و مهم:  ضعف ها و قوت هاي خود را در فن بيان بصورت شفاف، بشناسيم. با همراهي كوچ خود دريابيم كه در چه زمان ها و شرايطي، به تكرار در اين زمينه موفقيت هايي داشته ايم.

گام دوم: با توجه به نتايج گام نخست، با همراهي كوچ خود، سختگيرانه و پيوسته، مهارت هاي پايه اي فن بيان را كه با توجه به شرايطمان طراحي شده است، انجام دهيم.

گام سوم: موقعيت هاي صحبت كردن و يا سخنراني را با كوچ خود شبيه سازي كنيم و با چالش هاي واقعي، در تمريناتمان با كوچ، روبزو شويم و براي هر كدام، با توجه به توانمندي هايمان، راهكار لازم را تدبير كنيم.


آكادمي كوچينگ مهراز

آموزش كوچ سخنراني در همدان

طراحي سايت در همدان

 

 

سايت اصلي : آكادمي مهراز

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.