معرفي كتاب تفويض اختيار

آكادمي كسب و كار اينترنتي مهراز

شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳

معرفي كتاب تفويض اختيار

۲ بازديد

معرفي كتاب تفويض اختيار

«تفويض اختيار» نوشته برايان تريسي(-۱۹۴۴)، دربردارنده برنامه‌اي براي ارتقاي كاركنان و افزايش بهره‌وري آنان است.

تفويض اختيار، يكي از اساسي‌ترين مهارت‌ها در مديريت مؤثر است. بدون داشتن توانايي تفويض اختيار مؤثر و مناسب، نمي‌توانيم از همه توانمندي‌هاي بالقوه خود به عنوان يك مدير بهره‌مند شويم.

يكي از تعاريف ارائه شده براي «مديريت» عبارت است از «دستيابي به نتايج مد نظر با استفاده از ديگران». جالب اينجا است كه از دل همين تعريف مي‌توان مفهوم تفويض اختيار مؤثر كارها، وظايف و مسئوليت‌ها را دريافت. تمايل و توانايي شما براي تفويض اختيار، امري ضروري براي پيشرفت و نيز موفقيت شما در شغل‌تان به شمار مي‌رود.

بسياري از مديران در تفويض اختيار به مشكلاتي برخورد مي‌كنند. اين مديران يا تمايلي به تفويض اختيار ندارند و يا اينكه توانايي آن را ندارند و همين امر مي‌تواند مانعي در برابر پيشرفت آن‌ها ايجاد كند. از آنجا كه در صورت عدم تفويض اختيار برخي كارها، بايد مدير خودش آن‌ها را انجام دهد، مديراني كه تفويض اختيار نمي‌كنند، در نهايت با انبوهي از كارها و مسئوليت‌ها روبه‌رو خواهند شد كه بايد به تنهايي به انجام رسانند و به همين دليل نمي‌توانند از همه توانايي‌هاي بالقوه خود براي پيشرفت سازمان استفاده كنند.

تفويض اختيار سودمندي‌ها و امتيازات فراواني را براي شما به همراه دارد. با تفويض اختيار قادر خواهيد بود دامنه كاري خود را از كارهايي كه مي‌توانيد انجام دهيد، به كارهايي كه مي‌توانيد مديريت يا كنترل كنيد گسترش دهيد. اين بدان معناست كه در طول يك روز كاري خود مي‌توانيد كارهايي كمتري كه البته در سازمان شما قادر به انجامش هستيد را به انجام رسانيد.

 

 

آكادمي كوچينگ مهراز

آموزش تفويض اختيار در همدان

طراحي سايت در همدان

 

 

سايت اصلي : آكادمي مهراز

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.