شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳

چرا كوچينگ براي حرفه اي ها و كسب و كار ها يك ضرورت است؟

۲ بازديد

پاندمي ، باعث شده بسياري از ما زندگي كاري خود را مجدداً مورد ارزيابي قرار دهيم. يك كوچ عالي مي‌تواند به شما كمك كند تا بر مواردي كه بيشترين اهميت را دارند تمركز كنيد و شما را براي آنچه در آينده اتفاق مي‌افتد آماده كند.
بسياري از ما، در چند ماه گذشته حس كرده‌ايم كه زندگي‌مان متوقف شده است. شما ممكن است قصد داشته باشيد براي اين‌كه از اين توقفي كه به واسطه ويروس كرونا (كوويد ۱۹) پيش آمده است به عنوان فرصتي براي يادگيري يك مهارت جديد يا شروع يك پروژه آرماني خود استفاده كنيد. اما در واقع، با تنظيم مجدد برنامه‌ها و اختلالات بي‌پايان به‌وجودآمده، پشت‌سرگذاشتن حتي ابتدايي‌ترين كارها سخت است.

طبيعي است كه هركسي در برهه‌اي از زندگي خود دوره‌اي اين‌چنيني را پشت‌سر بگذارد، اما اين‌كه همه جهان هم‌زمان يك دوره اين‌گونه را پشت‌سر مي‌گذارد بي‌سابقه است. حتي اگر احساس مي‌كنيد كه مي‌توانيد زندگي خود را به مسير درستش برگردانيد، ممكن است ديگران در همان مرحله در نقطه‌اي كه شما هستيد نباشند. اين مي‌تواند شخص شما و به‌علاوه همكاران و كسب و كار شما را تحت تأثير قرار دهد.

آشنايي با سه مهارت كليدي در كوچينگ، همان نقطهٔ اثر واقعي شما خواهد بود

هيچ راه حل واحدي كه براي همگان قابل استفاده باشد وجود ندارد.

كوچينگ حرفه‌اي، راهي عالي براي يافتن شفافيت دروني لازم براي تصميم‌گيري‌هاي خوب و حركت رو به جلو است. برخلاف راهنمايي مستقيم منتورينگ، كوچينگ بازتاب بيشتر و اثر عميق‌تري دارد. كوچينگ با پرسيدن سؤالات صحيح به افراد كمك مي‌كند به توانايي بالقوه خود دسترسي پيدا كرده و پاسخ را در درون خود بيابند. هيچ توصيه جادويي وجود ندارد كه در اين برهه بي‌سابقه به شخص شما، همكاران و كسب و كارتان كمك كند، اما سؤالات مناسب به شما كمك مي‌كند تا درك درستي از آنچه كه نياز داريد پيدا كنيد.

باشگاه مشاوره كسب و كار در همدان

چگونه كوچينگ به شما كمك مي‌كند؟

در طول پاندمي، يك چالش رايج، كمبود انگيزه عمومي است. استرس اضافي ناشي از تغيير روال روتين و عادي، عدم قطعيت در شرايط كاري آينده شما يا تغيير كامل در اولويت‌ها، مي‌تواند انتخاب چالش بعدي شما در اين شرايط را سخت كند.
علت دقيق رخوت شخصي شما كاملاً منحصربه‌فرد است. شايد نداشتن رفت‌وآمد صبحگاهي، باعث شده‌است تا پيداكردن آمادگي ذهني مناسب براي انجام كار براي‌تان دشوارتر شود. اگر فرزندان شما در حال يادگيري از راه دور و در خانه هستند، مطمئناً در روز ساعات كمتري را براي خودتان اختصاص مي‌دهيد. دفتركار شما در خانه، هر چه‌قدر هم كه خوب تنظيم شده باشد، به دليل عدم وجود مرز مشخص بين زندگي كاري و زندگي شخصي، ممكن است به سادگي، يك محيط با بهره‌وري كمتر باشد.

آكادمي كوچينگ مهراز

افراد و تيم‌ها بايد به دقت در مورد آنچه براي آن‌ها مفيد است فكر كنند.

هيچ راه‌حل واحدي كه براي همه قابل استفاده باشد وجود ندارد. شايد شما ندانيد كه از كجا شروع كنيد، يا حتي به طور خاص چه چيزي اشتباه است، اما راهنمايي‌هاي يك كوچ عالي مي‌تواند به شما كمك كند تا ليست انتخاب و راه‌حل‌هاي خود را كوتاه كنيد، آنچه بيشترين اهميت را دارد، بشناسيد، روز خود را تقسيم كنيد و پتانسيل‌هاي دروني خود را آزاد كنيد، همراهي با يك كوچ، مي‌تواند دست و پنجه نرم‌كردن با دنياي كنوني را راحت‌تر نمايد.

چگونه كوچينگ مي‌تواند به همكارانتان كمك كند؟

با تماس‌هاي زوم كه جايگزين هر جلسه مي‌شود، ممكن است روابط كاري كه قبلاً به آنها عادت كرده‌ايد به شدت تغيير كرده باشد. با توجه به ماهيت ويديو كنفرانس، جلسات بايستي رسميت و ساختار بيشتري داشته باشد، به‌ويژه در گروه‌هاي بزرگتر. اين موضوع براي تيم‌هايي كه نياز به تصميم‌گيري مشترك دارند، خصوصاً جايي كه اعضا بايد بر بحث‌ها تسلط يابند دشوارتر است.
از دست‌دادن تعاملات اداري معمول به موارد قبلي افزوده مي‌شود. به عنوان مثال نوع مكالمه‌هايي كه هنگام تهيه چاي در آشپزخانه اتفاق مي‌افتاد، اكنون بايد برنامه‌ريزي شود. همراه با فشار شخصي منحصربه‌فردي كه همه با آن دست و پنجه نرم مي‌كنند، همه اين‌ها، كار تيمي را دشوارتر مي‌كند.
به نظر مي‌رسد كه نحوه زندگي و كار ما به طرز غير قابل برگشتي تغيير كرده است.
افراد و تيم‌ها نياز دارند در مورد آنچه كه براي آن‌ها مفيد است و آنچه كه مفيد نيست به دقت فكر كنند و روش‌هايي را براي بازسازي برخي از كارهاي گروهي از دست رفته توسعه دهند. درخواست يك همكار يا مدير ارشد براي ارائه خدمات كوچينگ مي‌تواند يكي از راه‌هاي كمك به ايجاد چنين همكاري باشد. سپس يك كوچ عالي سؤالات مناسبي مي‌پرسد تا افراد را گرد هم آورده و تيم‌ها را به ايجاد روش‌هاي جديدي كه براي آن‌ها مناسب است برانگيزاند.

مشاوره مديريت در همدان

چگونه كوچينگ مي‌تواند به كسب و كار شما كمك كند؟

هر روز اخطارهاي جديدي درباره وضعيت اقتصاد به گوش مي‌رسد. به نظر مي‌رسد كه نحوه زندگي و كار ما به طرز غير قابل برگشتي تغيير كرده است و هر كسب و كاري نياز به يافتن روش‌هاي جديد دارد. نمونه اوليه آن كافه‌ها و رستوران‌ها است. گزينه تحويل درمحل يا بيرون‌بر، به طرز شتاب‌زده‌اي به رستوران‌هايي كه محل نشستن داشتند اضافه شده است.
كوچينگ مي‌تواند به صاحبان كسب و كارها كمك كند تا مهم‌ترين كارها را شناسايي كرده و بر روي خواسته‌هاي (روياهاي) خود متمركز شوند. يكي از روش‌هاي نوآورانه كوچينگ در امپريال استفاده از روش ايده‌پردازي گروهي است كه توسط آزمايشگاه امپريال برگزار مي‌شود. كارآفرينان دانشجوي تازه‌كار، كه قبلاً هرگز يكديگر را ملاقات نكرده‌اند، با يك كوچ گرد هم مي‌آيند تا ايده‌هاي خود را به سطح بعدي برسانند. دانشجويان مي‌توانند از اين جلسه براي ايجاد شبكه خود، دريافت بازخورد از گروه در مورد ايده‌هاي تجاري خود، پرسيدن سؤال و ايجاد انگيزه براي يكديگر استفاده كنند.
به نظر مي‌رسد كه نحوه زندگي و كار ما به طرز غير قابل برگشتي تغيير كرده است.

طراحي سايت در همدان

ويكتوريا نيچول ، مدير توسعه كارآفريني، كه بخش Idea Surgeries را هدايت مي‌كند، مي‌گويد اين جلسات، كوچينگ‌هاي موفقي را در دو سطح فردي و مشاركتي فراهم كرده است. بسيار شگفت‌آور است ديدن دانشجوياني كه جلسات را با انگيزه و بينشي كه واقعاً به پيشبرد ايده‌هاي كسب و كار آن‌ها كمك مي‌كند ترك مي‌كنند.
آينده پر از عدم قطعيت است، با كوچينگ و تمركز شفاف بر اهداف خود و درك اين‌كه براي رسيدن به آن اهداف به چه چيزي نياز داريد، فرصت خارق‌العاده‌اي براي تنظيم مجدد مثبت خوهيد داشت.

 

سايت اصلي : آكادمي مهراز

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.