ايمان پادزهر عبور از بحران

آكادمي كسب و كار اينترنتي مهراز

شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳

ايمان پادزهر عبور از بحران

۵ بازديد

ما روزهاي خاص و بي سابقه‌اي را مي گذرانيم. مردم پر از ترس و ابهام و اضطراب نسبت به آينده هستند. اين را در خانه‌هايمان، در سوپرماركت‌ها، در چهره‌ها و صداي افراد؛ و حالا بيشتر آن را در رسانه‌هاي اجتماعي مي‌بينيم. ما از اين‌كه نمي‌توانيم كنترل زندگي را در دست داشته باشيم مي‌ترسيم. از اتفاقي كه ممكن است در آينده پيش بيايد مي‌ترسيم. از اينكه عزيزانمان را از دست بدهيم مي‌ترسيم و درعين‌حال، از همديگر نيز مي‌ترسيم. ما مي‌دانيم كه ترس يك غريزه طبيعي انساني است تا از ما در جهت بقا محافظت كند. واكنش اتوماتيك ما در برابر ترس اين است كه يا بجنگيم، يا از تهديدش فرار كنيم يا پامون تو گل فرو بره و اقدام نكنيم.

باشگاه مشاوره كسب و كار در همدان

اگر قرار باشد هر بار كه ترسيديد، يكي از اين سه كار را انجام ‌دهيد، شما دائماً در زندگي مي‌جنگيد، فرار مي‌كنيد، يا كارها را متوقف مي‌كنيد؛ و اين اصلاً راه مناسبي براي زندگي كردن نيست. سالانه ۱٫۴ ميليون نفر در سراسر جهان در حوادث رانندگي جان خود را از دست مي‌دهند؛ يعني بيش از ۳۲۰۰ نفر در هرروز. اين اتفاق هرروز در سرتاسر جهان رخ مي‌دهد و طبيعتاً مي‌دانيد كه درصد مشخصي از اين رانندگان مست بوده‌اند، برخي از آن‌ها در حال ارسال پيامك و برخي هم در حال خواب تصادف كرده‌اند؛ و بااين‌حال، ما هنوز سوار اتومبيل‌هاي خود مي‌شويم و رانندگي مي‌كنيم. واقعاً چرا؟ به دليل وجود يك هديه طبيعي و غريزي به نام ايمان كه ما همراه با آن به دنيا آمده‌ايم.

آكادمي كوچينگ در همدان

ايمان به عنوان پادزهر براي عبور از بحران

ايمان، به‌عنوان پادزهر ترس يا ترديد است و از هر احساس ديگر حتي ترس هم قدرتمندتر است. وقتي همه‌چيز اشتباه پيش مي‌رود، ايمان، اين امكان را به ما مي‌دهد كه تعادل خود را پيداكرده و در ميان درد و علي‌رغم ترس، مفهوم عميق‌تري در ذهن خود ايجاد كنيم. و اگر شما يك راهبر هستيد، آن يقين و ايماني را كه به دست مي‌آوريد، به ديگران هم منتقل مي‌كنيد. شما درواقع باقدرت ايمان خود به محيط‌هاي آشفته و بي‌نظم، يقين و اطميناني منسجم و ناگسستني مي‌دهيد.

ايمان داشتن به معناي اين است كه بدانيم كه ما از درون، به چيزي بسيار بزرگ‌تر از هر چيزي كه در عمرمان با آن روبرو خواهيم شد، متصل هستيم و به همين دليل، هرچه زندگي برايمان به ارمغان بياورد را مي‌توانيم اداره كنيم. چيزي كه ما هميشه داشتيم و هميشه خواهيم داشت و ايمان، همان قدرت نسل بشر است. انسان، از ديگرگونه‌هاي خلقت، متفاوت است زيرا ما توانايي كنترل رفتار خود را داريم، مي‌توانيم خود را آموزش دهيم كه ازنظر عاطفي قوي باشيم و يك قدرت دروني براي خودمان ايجاد كنيم؛ مي‌توانيم ذهني انعطاف‌پذير و آماده براي دوباره بلند شدن و امتحان كردن داشته باشيم. درواقع، يك شكست به معناي توقف ما نيست. حيوانات اين توانايي را ندارند! هر كس كه تابه‌حال يك سگ را آموزش داده، اين را به‌خوبي مي‌داند. آن‌ها شايد يك يا نهايتاً دو «شكست» را تجربه كنند و ديگر، درس خود را ياد گرفته‌اند و هرگز دوباره آن را امتحان نمي‌كنند؛ اما ما كاملاً برعكس عمل مي‌كنيم؛ ما ذاتاً خوش‌بين هستيم. شكست مي‌خوريم و بعد دوباره از اول آن را انجام مي‌دهيم.

مشاوره مديريت در همدان

كافي است به برخي از موفق‌ترين شركت‌هاي جهان امروز نگاه كنيد. بيشتر بنيان‌گذاران و رهبران آن‌ها قبل از رسيدن به موفقيت، شكست بزرگي را (گاهي بارها) تجربه كرده‌اند. در مورد برخي از خوشحال‌ترين و صميمي‌ترين زوج‌هايي كه مي‌شناسيد فكر كنيد. احتمالاً هر يك از آن‌ها در گذشته در روابط خود «شكست‌خورده» باشند، اما آيا آن‌ها تسليم‌شده‌اند؟ نه هرگز. بلكه آن‌ها از تجربه‌هاي گذشته خود ياد گرفتند، سازگار شدند، رشد كردند و سپس دوباره شروع كردند.

ما اين بحران را پشت سر مي‌گذاريم

هديه زيباي انسان بودن اين است كه ما مقاومت مي‌كنيم. ما ذاتاً سازگار هستيم. ما اين بحران را پشت سر مي‌گذاريم و روي ديگر زندگي را قوي‌تر جلو خواهيم برد. درواقع، زندگي ما در دشوارترين زمان‌ها رنگ و شكل‌گرفته است. شرايط مختلف اتفاق مي‌افتد و ما براي واكنش به آن‌ها، حق انتخاب داريم. ما نمي‌توانيم انتخاب كنيم در كدام فصل زندگي باشيم اما فصلي را كه به ما داده‌شده است را در آغوش مي‌گيريم. ما مي‌دانيم كه فصل‌ها تغيير مي‌كنند و اين فصلي كه در آن هستيم هم به پايان مي‌رسد و فصل ديگري آغاز خواهد شد.

سؤال اين است كه آيا آن موقع، شما آماده خواهيد بود؟ آيا براي چالش‌هاي آينده، ابزار و مهارت موردنياز را خواهيد داشت؟

در هر بحران فرصتي نهفته

در هر بحراني فرصتي نهفته است. افراد موفق، خوش‌شانس نيستند؛ آن‌ها فقط براي فرصت‌هايي كه در مسير راهشان پيش‌آمده، آماده هستند. پيش‌بيني، يك قدرت است.

طراحي سايت در همدان

خب، شما در اين فصل از زندگي، قصد داريد چه‌كاري انجام دهيد؟ آيا مي‌خواهيد در خستگي و ملالت بنشينيد؟ آيا مي‌خواهيد واقعيت ريسك و خطر را براي خودتان بزرگ كنيد؟ آيا احساسات تضعيف‌كننده ايجاد خواهيد كرد و انرژي خود و ديگران را پايين مي‌آوريد؟ يا به ترس خود معني ديگري مي‌دهيد، كنترل مكالمات دروني خود را بر عهده مي‌گيريد، با چالشي كه پيش روي ما است، مواجه مي‌شويد و انتخاب مي‌كنيد كه فرصت‌هاي پيش روي خود را ببينيد؟

مهم نيست كه چه چيزي در اطراف شما اتفاق مي‌افتد، مهم اين است كه شما ميدانيد كه شجاعت و قدرت درون شما وجود دارد. آن‌ها را بيدار و فعال كنيد. و اين همان چيزي است كه شما بايد در تنهايي و خصوصي تمرين كنيد تا در شرايط عمومي سزاوار پاداش باشيد. الآن همان زمان خصوصي شماست، زمان شما براي تمرين، براي تجربه‌اندوزي، براي آماده شدن در برابر آنچه در پيش روداريد.

فرصت‌هاي اين فصل زندگي

اگر سطح سلامتي شما كمتر ازآنچه دوست داريد باشد، بر روي بهبود آن متمركز شويد. اگر روابط شماراكد يا كسالت‌آور شده، از اين زمان براي ارتباط مجدد با عزيزان خود استفاده كنيد. اگر صاحب كسب‌وكار هستيد، وقت خود را براي طراحي استراتژي و چشم‌انداز شغل خود براي موفقيت در محيط جديد بگذاريد. نقشه راه خود را تهيه كنيد، ياد بگيريد و رشد و توسعه پيدا كنيد. اين فصل از زندگي به پايان مي‌رسد و هنگامي‌كه تمام شود، شما بافاصله‌ي خيلي زياد از ديگراني كه به‌طور مؤثر از اين دوره استفاده نكرده‌اند، به چشم خواهيد آمد؛ انگار كه در پايان مسير، شما با فاصله قابل توجه اي از آن‌ها جلوتر هستيد. شما از همسالان خود جلو زده‌ايد و رقيبان خود را پشت سرتان جا مي‌گذاريد. درواقع شما، سطح زندگي خود را به مرحله بعدي ارتقا داده‌ايد. از قدرت خودآگاه باشيد و به خودتان و همه اطرافيانتان يادآوري كنيد كه نسل بشر، بسيار مقاوم، انعطاف‌پذير و قوي‌تر از تصور است.

ايمان و يقين را وارد زندگي خود كنيد و بگذاريد شمارا هدايت كنند؛ راه‌هايي را كشف كنيد براي خلاقيت، طراحي و كمك به افرادي كه ممكن است روش گذر كردن از اين فصل را نبينند.

 

سايت اصلي : آكادمي مهراز

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.