شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳

كوچينگ كسب و كار چيست ؟ | آموزش كسب و كار در همدان

۶ بازديد

دريابيد كه چرا كوچينگ كسب و كار مي‌تواند به ما در رشد، استفاده درست از زمان و بالا بردن بهتر منابع كمك كند.

ما به‌عنوان كارآفرينان، تلاش مي‌كنيم جهان را به جهت دلخواه ببريم، ما سخت كار مي‌كنيم و مصمم هستيم كه خودساخته باشيم، بنابراين چرا بايد به فردي نياز داشته باشيم كه به ما بگويد چه‌كار كنيم؟ آيا به همين خاطر نبود كه ما در گام اول كسب و كار خود را شروع كرديم تا از اين مسئله اجتناب كنيم؟

آموزش كسب و كار در همدان

من يكي از مدافعان سرسخت كوچينگ كسب و كار و كارآفرين هستم. درواقع من چندين منتور و كوچ شخصي طولاني‌مدت دارم كه از اين طريق به من در كسب و كار و چالش‌هاي زندگي كمك مي‌كنند و اين متخصصان ساخت دانش، بخش‌هاي ارزشمندي را به صاحبان كسب و كارهاي كوچك ارائه مي‌دهند. آن‌ها مي‌توانند نقاط ضعف شما را مشخص كنند، مشاوره‌هايي بيروني بدون غرض‌ورزي بدهند و شما در برابر اهدافتان پاسخگو نگه‌دارند.

كوچ‌هاي باتجربه رشد كسب و كار را در هر مرحله مي‌بينند و چالش‌هايي كه در هر مرحله به وجود مي‌آيد، مي‌شناسند. برخي از كارآفرينان هرگز بعضي از اين مسائل را نمي‌بينند زيرا احساس مي‌كنند كه كسب و كار خود را بهتر از هر فرد ديگري مي‌شناسند يا فكر مي‌كنند كه بايد همه‌چيز را درباره كسب و كار خود بدانند البته شكستن اين غرور و كمك گرفتن براي بسياري از اين افراد مي‌تواند دشوار باشد، بااين‌حال بسياري از صاحبان كسب و كارهاي كوچك شروع به ديدن ارزش‌هاي كوچينگ كسب و كار كرده‌اند و درنتيجه، مي‌توانند از يكي از بزرگ‌ترين منابعي كه در اختيارشان قرار دارد، استفاده كنند.

مشاوره كسب و كار در همدان

كوچينگ كسب و كار و آموزش

مطالعه جديدي كه از سوي Infusionsoft و Emergent Research انجام‌شده، به تعريف و دستيابي موفقيت‌هاي كسب و كارهاي كوچك پرداخته و نشان مي‌دهد كه صاحبان كسب و كارهاي كوچك از كوچينگ كسب و كار براي غلبه بر چالش‌ها استفاده مي‌كنند. اين مطالعه به بررسي 402 پاسخگوي آمريكايي داراي كسب و كارهايي با 2 تا 25 كارمند پرداخت و علاوه بر اين، 26 مصاحبه عمقي با صاحبان/ مديران كسب و كارهاي موفق انجام شد. تقريباً تمام افراد مصاحبه شده استفاده از يك يا چند منبع از اين منابع را براي غلبه بر موانع كسب و كار و چالش‌هاي شخصي گزارش كردند.

چندين عامل موجب استفاده از كوچينگ كسب و كار و آموزش شده است. كسب و كارها پيچيده‌تر شده و سرعت تغييرات افزايش‌يافته است. كسب و كارها به‌سوي كوچ‌هاي متخصص و آموزش تمايل پيداكرده‌اند به‌طوري حاضرند براي گرفتن راهنمايي و عبور سريع از مشكلات پيچيده هزينه كنند. ديگر زماني براي «يادگيري حين انجام امور» يا حاشيه خطا براي «يادگرفتن از طريق اشتباهات» وجود ندارد.

استفاده و اهميت رو به رشد فنّاوري نيز يكي از دلايل مهم استفاده از كوچينگ و آموزش است. همراهي با تغييرات فنّاورانه براي همه كسب و كارها بسيار دشوار است. داشتن مهارت‌هاي لازم براي استفاده موفقيت‌آميز از فنّاوري‌هاي جديد فراتر از توانايي‌هاي بيشتر كسب و كارهاي كوچك است. به همين خاطر است كه همه صاحبان كسب و كارهاي كوچك مي‌گويند كه براي استفاده از كوچينگ كسب و كار، مشاوران و برنامه‌هاي آموزشي هزينه مي‌كنند.

پيشگامان، منتورينگ و معيارها

بيشتر صاحبان كسب و كارهاي كوچكي كه با آن‌ها مصاحبه كرديم، گفته بودند كه از كوچ‌ها و منتورهاي آزاد براي بهبود مديريت و مهارت‌هاي رهبري استفاده كردند و اين كار به آن‌ها دررسيدن به اهداف و پشت سر گذاشتن مشكلات و دشواري‌هاي تصميم‌گيري كمك كرده بود.

آن‌ها همچنين گفته بودند كه اغلب به منتورها و كوچ‌هاي آزاد براي حمايت عاطفي به‌خصوص زمان‌هايي كه با تصميم‌هاي دشوار روبه‌رو هستند، گرايش دارند.

چندين نفر از مصاحبه‌شونده‌ها به‌طور مشخص گفته بودند كه كوچ يا منتور به آن‌ها در غلبه بر ترس استخدام اولين كارمندشان كمك كرده است. نكته جالب آن‌كه شركت‌هاي بزرگ‌تر هم از كوچ‌ها و منتور‌ها براي كمك به مديرانشان براي بهبود مجموعه مهارت‌ها و كمك به تصميم‌گيري‌ها استفاده كرده بودند. اين شركت‌ها به‌وضوح ارزش كوچ‌ها و منتور‌ها را درك مي‌كنند و استفاده از آن‌ها را گسترش مي‌دهند. صاحبان كسب و كارهاي كوچك مصاحبه شده متوجه شدند كه همه كوچ‌ها و منتور‌ها مؤثر نبودند يا ارزش پرداخت نداشتند. آن‌ها همچنين گفتند كه كوچينگ خوب به‌شدت ارزشمند است و ارزشي بيش از سرمايه‌گذاري آن‌ها را در اين زمينه‌ها به همراه داشته است.

بيزينس كويچنگ

سه دليلي كه شما به كوچينگ كسب و كار نياز داريد:

  • رشد شخصي:

از مزاياي افرادي كه پيش از شما مسير را رفته‌اند، استفاده كنيد. چيزهاي زيادي براي يادگرفتن از افرادي كه پيش از ما آنجا بوده و اين كار را انجام داده‌اند، وجود دارد. مطمئناً طي سال‌ها، بارها روش اداره كسب و كار ما تغيير پيداكرده است اما اصول اساسي و پايداري در هر كسب و كار موفق و سروكار داشتن با افراد به‌ويژه آن فردي كه هرروز در آينه مي‌بينيد، وجود دارد. نبايد براي كمك خواستن شرمنده شويد. هوشمندانه‌تر كاركنيد، نه سخت‌تر.

  • زمانتان را صرفه‌جويي كنيد:

شما آن‌قدر زمان نداريد كه در صدر آخرين تغييرات در تبليغات فيس‌بوك، PPC, SEO و مانند آن بمانيد. با پيچيده‌تر شدن كسب و كارها و افزايش سرعت تغييرات با كمك يك كوچ يا منتور باتجربه، زمان و پول خود را پس‌انداز كنيد.

  • استفاده از اهرم فنّاوري در كوچينگ كسب و كار:

امروزه بيش از هر زمان ديگري، فنّاوري‌هاي طراحي‌شده زيادي براي كسب و كارهاي كوچك وجود دارد كه اين راهكارها مي‌تواند زندگي و كسب و كار شما را متحول كند. مشكل اين است كه بيشتر صاحبان كسب و كارهاي كوچك دانش و زمان لازم براي به‌كارگيري اين ابزارها را ندارند؛ بنابراين از يك منبع متخصص براي كمك و موفقيت در اين سفر استفاده كنيد.

طراحي سايت در همدان

از كمك گرفتن نترسيد. صاحبان موفق كسب و كارهاي كوچك به دنبال استفاده از كوچ‌ها، منتور‌ها، آموزش و تربيت خود و كارمندانشان براي غلبه بر چالش‌ها و يادگيري مهارت‌ها و برخورد با پيچيدگي‌ها هستند. آن‌ها كمك گرفتن را به‌عنوان روشي براي بهبود خود و رقابت‌پذيري كسب و كارشان در نظر دارند.

 

سايت اصلي : آكادمي مهراز

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.